tiistai 18. huhtikuuta 2017

Perunankuorisipsit



Helppo herkku, jonka olemassaolon kaikki tietää, mutta osa ei ole koskaan ehtinyt itse kokeilemaan, tai sitten muistanut hetkeen tehdä, vaikka kuinka olisi tullut pottuja kuorittua.

Oon joskus muinoin jakanut perunankuorisipsireseptin mun omassa blogissanikin, mut minkäs sitä radiotyöläinen tavoilleen voi - toisto on toisto on toisto ja se toimii. Keittiömestarin myötä nää oli toki hippusen hifisteltympi versio kuin mun "laita oliiviöljyä ja suolaa ja pippuria ja uuniin ennen ku se on edes kuumentunut oikeaan asteeseen ja syö vähiten kärsineet". Tosin to be honest, kyllä se keittiömestarikin osasi nää polttaa, tirsk.




Mikko yritti toiveikkaana kantaa rasvankeittimensä keittiöön sipsinkuvat silmissään, mutta julmasti torppasin idean ja osoitin uunia. Pieniä asioita (, joilla ei ole merkitystä, koska se mun paino ei edelleenkään laske).

Tarvitset siis perunankuoria. Voit tehdä niinkuin normaalit ihmiset, ja tehdä sipsit silloin kun tulet muutenkin kuorineeksi perunoita, tai niinkuin minä, ja kuoria perunoita ihan vaan jotta saat näitä sipsejä. Jompsin kumpsin. Tällä kertaa tosin itse potut meni tuohon aiempaan reseptiin.

Tarvitset myös uunin, ja seuraavanlaista toimintaa:

215 astetta
20 minuuttia, tai kunnes kullanruskeita (Mikko ohjeisti äsken vieressä, että 25 minuuttia, mutta hän tosiaan hieman kärtsäytti nämä, joten ole kuulolla jo 20 minuutin kohdalla tai aiemminkin).

Mausteiksi esim:

sipulijauhetta
savustettua paprikaa
suolaa
rypsiöljyä

Ja sitten Mikon sanoin; nauti!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti