perjantai 30. kesäkuuta 2017

Kesähuone keskellä pihaa











Hyvästi, hetkeksi, rakas kesähuoneeni. Toivon, että elokuu suo meille paljon yhteisiä, aurinkoisia, lämpimiä ja mahdollisimman koivuroskattomia hetkiä. Toivon, että kesäasukkaat pitävät sinusta hieman parempaa huolta kuin minä olen tähän mennessä pitänyt, mutta vannon, että heti kun pääsen takaisin kotiin, niin maalaan köysitolppasi ja vuoraan lattiapinta-alasi tyynyillä sekä lekotteluvilteillä.  Sitten minä, ja Elma, vietämme parissasi kaikki ne hetket, jolloin ei tarvitse pukea toppatakkia päälle. Ja odotan niitä olevan elokuussa hieman vähemmän, kuin kesäkuussa.

Nyt on aika luovuttaa asunto kesävahdeille, joiden tärkein tehtävä on pitää mun kasvit hengissä, ja pakata meidän kuukauteen mahdutettu elämä autoon, suunnaten kohti Punkaharjua. Siellä ollaan seuraavat neljä viikkoa. Mikko pääsee paneutumaan töihinsä sen kiireisimmällä hetkellä, mutta saa kuitenkin nukkua yönsä meidän vieressä. Minä, Elma ja koirat päästään viettämään kuukausi järven rannalla, keskellä ihanaa harjumetsää. Syömään aamupaloja, lounaita ja illallisia hotellin huikeissa puitteissa, ehkä intoudun myös nauttimaan drinksun tai viinilasillisen - ellei sitten siemailla sellaista omalla rannalla ilta-auringossa.

Ja jos koko heinäkuun sataa lunta, niin sitten keskityn vaan tohon syömiseen. Ja haikailen omalle kesäpihalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti